marți, 13 ianuarie 2015

Rasp + Adev Fals

> 1. In general, firmele producatoare de bunuri industriale, cheltuiesc mai putin pe reclama decat pe vanzarea personala.
> a)  - Adevarat
> b)  - Fals

> 2. Daca sursa comunicarii de marketing este atragatoare, receptorul are tendinta de a-si afirma propria lui imagine prin intermediul sursei.
> a)  - Adevarat
> b)  - Fals

> 3. Cand firma are ca obiectiv -maximizarea profitului, pretul este ......... decat atunci cand firma urmareste cresterea partii de piata.
> a)  - mai mic
> b)  - mai mare

> 4. Rapoartele asupra comenzilor, expeditiilor, vanzarilor firmei sunt informatii:
> a)  - primare
> b)  - secundare
> c)  - interne
> d)  - externe

> 5. Comunicarea globala a unei organizatii non-guvernamentale poate fi:
> a)  - comunicare de business
> b)  - comunicarea organizationala
> c)  - comunicarea operationala
> d)  - comunicarea de marketing
> e)  - comunicare manageriala

> 6. Ce strategie de baza privind piata este  recomandata in cazul distributiei apei potabile in profil teritorial:
> a)  - Marketingul de masa
> b)  - Marketingul individualizat
> c)  - Marketingul segmentat

> 7. Stabilirea metodelor de colectare a datelor care fac obiectul unei cercetari de marketing, se face in etapa:
> a)  - identificarii problemei
> b)  - elaborarii planului cercetarii
> c)  - realizarii cercetarii
> d)  - pregatirii si prezentarii raportului de cercetare

> 8. O intreprindere poate utiliza un canal multiplu de marketing pentru:
> a)  - a diferentia marcile produsului de baza
> b)  - a minimiza acoperirea pietei tinta
> c)  - a diferentia serviciile oferite clientilor
> d)  - toate de mai sus
nush
> 9. Tema mesajului de comunicare de marketing a firmei Kandia, "ciocolata cu dragoste", este :
> a)  - rationala
> b)  - emotionala
> c)  - morala
 
> 10. O conferinta de presa tinuta de bordul director al firmei este o actiune de marketing direct.
> a)  - Adevarat
> b)  - Fals
 
> 11. Printr-un act de cumparare, individul (organizatia) poate invata, asociind un anumit raspuns anumitor stimuli. Aceasta este ideea de baza a teoriei: 
> a)  - cognitive a invatarii
> b)  - imaginii de sine
> c)  - motivationale
> d)  - experientei?
 
> 12. In faza de declin de pe ciclul de viata al unui produs, se recomanda, ca obiectiv strategic al firmei:
> a)  - dezvoltarea cererii
> b)  - intretinerea cererii
> c)  - mentinerea fidelitatii fata de marca
> d)  - descurajarea cererii
 
> 13. Politica de penetrare prin pret se recomanda atunci cand:
> a)  - Elasticitatea cererii produsului respectiv in functie de pret este mare
> b)  - Efectul experientei este inexistent
> c)  - Gradul de noutate a produsului este scazut
> d)  - Costulde productie este mai mare decat al concurentului principal
  nush
> 14. ASSESSOR este un:
> a)  - test omologat de produs
> b)  - test omologat de vanzare
> c)  - pretest omologat de piata
> d)  - test omologat de concept
 
> 15. Pretul este singura variabila a mixului de marketing care "produce" venituri firmei. (Celelalte elemente ale mixului sunt producatoare de cheltuieli.)
> a)  - Adevarat
> b)  - Fals

  
> 16. Pentru a fi un instrument strategic, pretul trebuie fixat independent de celelalte elemente ale mixului de marketing.
> a)  - Adevarat
> b)  - Fals
  
> 17. Dintre fluxurile de marketing, cel informational si promotional de proprietate sunt fluxuri "inapoi", adica dinspre intermediari spre producatori.
> a)  - Adevarat
> b)  - Fals
  
> 18. Pentru un individ, sunt grupuri de referinta primare:
> a)  - sindicatul
> b)  - partidul
> c)  - familia
> d)  - prietenii
> e)  - toate
 
> 19. Ca logica de discutie, analogia sta la baza metodei:
> a)  - brainstorming
> b)  - sinectica
> c)  - Moles
> d)  - morfologica (cred ca e gresit)

> 20. Cand valoarea unui produs de larg consum, perceputa de catre un cumparator, este mai mare decat pretul de vanzare, schimbul nu are loc.
> a)  - Adevarat
> b)  - Fals
 
> 21. Care dintre  sintagmele de mai jos, nu exprima idei de baza in definirea marketingului?
> a)  - efortul total al firmei
> b)  - profitul
> c)  - productivitatea
> d)  - satisfactia clientului
> e)  - costul produselor
 
> 22. In general, marimea riscului cumpararii unui produs sau serviciu depinde de:
> a)  - importanta cumpararii
> b)  - situatia cumpararii
> c)  - personalitatea cumparatorului
> d)  - tipul de produs
 
> 23. In procesul elaborarii unui chestionar, cercetatorul de marketing evalueaza daca subiectii:
> a)  - vor intelege intrebarile
> b)  - vor putea rasupunde la intrebari
> c)  - vor dori sa rasuunda la intrebare
 
> 24. Un producator de motoare electrice isi poate segmenta piata:
> a)  - dupa criterii geografice
> b)  - in functie de marimea clientilor
> c)  - in functie de clasa sociala
> d)  - in functie de modul de utilizare a produsului
> e)  - in functie de tipul clientilor
 
> 25. Comparativ cu ancheta prin posta, ancheta directa este:
> a)  - mai ieftina
> b)  - mai usor de controlat
> c)  - mai scumpa
 
> 26. "Enumerati, in ordinea preferintei, 5 marci de produse cosmetice". Masurarea raspunsurilor la aceasta intrebare se face cu:
> a)  - scala cu intervale
> b)  - scala Likert
> c)  - scala Stapel
> d)  - nici una
 
> 27. Un bun criteriu de segmentare trebuie sa fie in legatura cu:
> a)  - comportamentul cumparatorului
> b)  - marimea firmei
> c)  - nevoile cumparatorilor

> 28. Analiza mediului intern de marketing presupune evaluarea fortelor si slabiciunilor firmei
> a)  - Adevarat
> b)  - Fals
 

> 29. ............ sunt variabile explicative socio-culturale ale comportamenului cumparatorului:
> a)  - motivatia
> b)  - clasele sociale
> c)  - grupurile de referinta
> d)  - atitudinea
> e)  - credintele
 
> 30. Cheltuielile firmei care se modifica odata cu modificarea volumului productiei, reprezinta:
> a)  - costul fix total
> b)  - costul variabil total
> c)  - costul flexibil total
> d)  - costul total al productiei

> 31. Un raspuns ...... al firmei la dinamica mediului ei de marketing porneste de la premisa ca mediul respectiv poate fi influentat, modelat prin strategiile firmei.
> a)  - reactiv
> b)  - proactiv
> c)  - stategic
> d)  - eficient

> 32. Un produs poate fi un :
> a)  - bun
> b)  - serviciu
> c)  - idee
> d)  - toate

> 33. Vizita directorului unei firme la o expozitie de specialitate, poate fi considerata:
> a)  - cercetare cauzala
> b)  - vanzare directa
> c)  - cercetare descriptiva
> d)  - cercetare exploratorie

> 34. Care este decizia cea mai rationala in legatura cu un produs de tip "piatra de moara" ("caine") ale carui vanzari au scazut sensibil in ultimul an?
> a)  - subventionarea produsului respectiv de catre "vacile de lapte"
> b)  - modernizarea produsului
> c)  - crearea unei comisii de analiza a declinului vanzarilor
> d)  - strategie de nisa
 
> 35. Pozitionarea se refera la:
> a)  - identificarea clientilor actuali si potentiali
> b)  - identificarea elementelor proeminente ale imaginii
> c)  - identificarea politicilor de produs, pret si promovare
 
> 36. Care este cea mai recenta epoca a teoriei si practicii marketingului organizatiei?
> a)  - epoca productiei
> b)  - epoca vanzarii
> c)  - epoca marketingului social
> d)  - epoca orientarii de marketing
 
> 37. "Cresterea cotei de piata in urmatorii 2 ani", este:
> a)  - un obiectiv corect formulat
> b)  - nu este un obiectiv corect formulat
> c)  - poate fi misiunea unei firme
 
> 38. In procesul de segmentare a pietei, evaluarea si descrierea caracterisiticilor segmentelor obtinute, se face inainte de:
> a)  - segmentarea propriu-zisa
> b)  - alegerea segmentelor de piata tinta
> c)  - definirea strategiilor de marketing pentru
> fiecare segment ales

> 39. ......... presupune comunicarea directa, fata in fata intre vanzatorul firmei si cumparator, in scopul de a vinde produsul/serviciul.
> a)  - reclama
> b)  - publicitate
> c)  - relatii publice
> d)  - marketing direct
> e)  - vanzare personala
 
> 40. Conform modelului "adoptarii produsului", jumatate din vanzarile totale ale unui produs de consum, pe parcursul intregului sau ciclu de viata, se fac pe seama cumparatorilor "intarziati".
> a)  - Adevarat
> b)  - Fals
 
> 41. Care din urmatoarele afirmatii nu se refera la servicii?  Nu am gasit
> a)  - Nu se pot standardiza
> b)  - Sunt furnizate si consumate in acelasi timp
> c)  - Nu se pot stoca
> d)  - Sunt tangibile
> e)  - Sunt intangibile
 
> 42. Modelul BCG de analiza strategica, recomanda strategia de dezvoltare pentru:
> a)  - "Vedete"
> b)  - "Vaci cu lapte"
> c)  - "Dileme"
> d)  - "Pietre de moara"

> 43. Conceptul de marketing se poate aplica in firmele producatoare de bunuri, dar nu si in cele prestatoare de servicii.
> a)  - Adevarat
> b)  - Fals

> 44. Agentii de intermediere fac parte din categoria comerciantilor.
> a)  - Adevarat
> b)  - Fals??
 
> 45. Intr-o organizatie orientata spre ....., rolul managementului este crearea unui sistem de promovare care sa "stimuleze" individul sa cumpere.
> a)  - productie
> b)  - marketing
> c)  - vanzare
> d)  - produs
 Aici nush
> 46. Definirea unei unitati strategice de activitate (USA) se poate face in functie de:
> a)  - nevoia pe care o satisface
> b)  - clientii pe care ii satisface
> c)  - produsul oferit
> d)  - tehnologiile folosite
 
> 47. In orice situatie de cumparare, individul sau organizatia se confrunta cu forte favorabile si cu forte nefavorabile cumpararii. Acesta este, in esenta, ideea de baza a teoriei:
> a)  - lui Lewin
> b)  - lui Osgood
> c)  - lui Festinger
 
> 48. Care dintre exemplele de mai jos poate fi o oportunitate a unei firme:
> a)  - o noua lege a muncii care interzice folosirea angajatilor part-time
> b)  - posibilitatea de a achizitiona pachetul majoritar (51%) de actiuni al unei firme concurente pe Bursa de Valori Bucuresti
> c)  - schimbarea nevoilor, dorintelor, gusturilor cumparatorilor
> d)  - cresterea accizelor in industria in care opereaza
> e)  - imbunatatirea imaginii firmei in randul consumatorilor

> 49. In marketingul persoanei, obiectivul managementului este de a:
> a)  - atrage atentia, interesul si preferinta unei audiente tintite spre persoana respectiva
> b)  - determina alte persoane sa accepte scopurile si obiectivele marketerului
> c)  - atrage atentia marelui public asupra unor probleme culturale, caritabile, sociale, politice
> d)  - toate
> e)  - nici una
  nush
> 50. La baza strategiei inovative a unei firme sta ideea conform careia:
> a)  - inovarea este un instrument al cercetarii de marketing
> b)  - inovarea permite o noua crestere a profiturilor
> c)  - produsul nou este exclusiv o premiera absoluta
> d)  - toate

nush

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu